| Författare |
Meddelande |
Ante Umeå

|
Skrivet: Onsdag 14 Mar 2007, 16:13 Rubrik: |
|
|
| m3turbo skrev: | Det blev
Solidsvart
Svartskinn
Msportpaket
Advantagepaket
comfortpaket
elbaksäte
Drag |
Helrätt specat!
Tycker solidsvart gör sig mycket bättre än svart metallic, tror du gillar att tvätta bilen också!  _________________ MVH Johan Andersson
M3 SMG II 02
330xd Touring 04
325iM 88 Racebil |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
m3turbo Ö_VIK
|
Skrivet: Onsdag 14 Mar 2007, 16:20 Rubrik: |
|
|
Man blir väl tvingad är jag rädd. _________________ -93 M3 TURBO
-07 530d TOURING |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
HIO Sörmland
|
Skrivet: Onsdag 14 Mar 2007, 21:02 Rubrik: |
|
|
Grattis till en bra spec m3turbo.
En liten fråga bara, Varför inte X drive? skulle det inte vara bra där uppe hos er i norr? eller är jag ute o cyklar?
Och liten kommentar bara om vxl-lådor:
535 D finns ej med manuell pga av att den manuella inte pallar för 560 Nm därför fick den automat, Jag har för mig att jag har läst någonstans att den lådan skall palla för 700 Nm _________________ ///Mårten
Lexus 400h-08
BMW Z4 3.0 Roadster-05 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
pxoes Uppsala
|
Skrivet: Onsdag 14 Mar 2007, 21:03 Rubrik: |
|
|
| m3turbo skrev: | | Det lutar mest åt chips för min del, för jag skulle vilja höja laddtrycket också inte bara ändra bränsletryck o tider. |
Med boxar från exempelvis Promotech och Dieseltech kan du även styra laddtrycket om du önskar.
| ryk 330 xi skrev: | | Chip är egentligen ett mycket bättre alternativ effektmässigt och skonsammare för motorn vad jag förstått. |
Jag kan inte förstå varför det skulle vara så...
Jag är förövrigt också sugen på en box till min 530xd, men velar i val av tillverkare. Jag har också fått olika bud (från företagen nämnda ovan) om vilken trimningsgrad x-drive tål. Automatlådan ska det tydligen inte vara något problem med.
//Anders |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
m3turbo Ö_VIK
|
Skrivet: Torsdag 15 Mar 2007, 9:23 Rubrik: |
|
|
| HIO skrev: | Grattis till en bra spec m3turbo.
En liten fråga bara, Varför inte X drive? skulle det inte vara bra där uppe hos er i norr? eller är jag ute o cyklar?
Och liten kommentar bara om vxl-lådor:
535 D finns ej med manuell pga av att den manuella inte pallar för 560 Nm därför fick den automat, Jag har för mig att jag har läst någonstans att den lådan skall palla för 700 Nm |
Xdrive nä, det är tyngre tar för mycke effekt  _________________ -93 M3 TURBO
-07 530d TOURING |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Stefan Järfälla

|
Skrivet: Söndag 7 Mar 2010, 10:43 Rubrik: |
|
|
Jag har lite funderingar kring att sätta in en box i min 325d...
Hur är det egentligen med detta inför service mm hos BMW. Det känns som att en typ KCR-box vore ett mindre ingrepp som man lätt tar bort inför service. En typ Promotech-box som laddar in ny programvara i bilen borde vara betydligt mer "synlig" i elektroniken. Eller? _________________ 325dT Dynamic med diverse mums mums
Ford Focus ST 170 -04 "totalpimpad" med WRC-vinge och allt  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Robert Surahammar

|
Skrivet: Söndag 7 Mar 2010, 17:40 Rubrik: |
|
|
| Stefan skrev: | Jag har lite funderingar kring att sätta in en box i min 325d...
Hur är det egentligen med detta inför service mm hos BMW. Det känns som att en typ KCR-box vore ett mindre ingrepp som man lätt tar bort inför service. En typ Promotech-box som laddar in ny programvara i bilen borde vara betydligt mer "synlig" i elektroniken. Eller? |
I bägge fallen är det iaf. olagligt
Krockar du, eller åker på en flygande besiktning så blir det konsekvenser av det negativa slaget. Om du inte typar bilen med den, vilket kanske inte är helt omöjligt...
Ehuru oavsett detta så gör KCR-boxen precis som du säger, att man kan avlägsna boxen inför verkstadsbesök och ev. besiktning, och är därför ett bättre alternativ enligt mig. _________________ "Om händelsen ser konstig ut: följ penningspåret" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|